тестові методи діагностики різних видів обдарованості

тестові методи діагностики різних видів обдарованості


Теоретичний рівень передбачає визначення концепції обдарованості, суміжних категорій та видів обдарованості, а практичний включає методики діагностування обдарованих дітей, з'ясування їхніх психологічних особливостей та організацію роботи з ними. На цьому, практичному рівні, як вважають самі психологи, діагностику мають проводити вчителі і вихователі, тобто ті, хто працює над розвитком і навчанням [21;87-94]. Це не означає, що практичний психолог не потрібен, навпаки, він необхідний, але його сфера - особливо складні, «пограничні» випадки, зокрема потенційна обдарованість.


Завдання діагностики обдарованості: – виявлення обдарованості; – допоміжна діагностика, яка працюватиме над вивченням особистих якостей батьків, вчителів; – виявлення чинників, що перешкоджають розвитку здібностей; – спостереження за її розвитком (конструктивним та реконструктивним).  Діагностування починають з темпераменту, потім рис характеру. Процес виявлення обдарованості здійснюється поетапно: 1) спостереження; 2) виявлення психологічного стану дитини шляхом власної оцінки; 3) визначення коефіцієнта розумового розвитку IQ; 4) визначення інтелектуального розвитку шляхом дослідження вербальних здібностей учня; 5) визначення продуктів творчості школяра; 6) всебічний аналіз конкретних випадків.


3.1. Методики діагностики інтелектуального компоненту обдарованості. - Методи вирішення арифметичних дій (Тест Лачінса). - Методика „Словесний лабіринт”. - Визначення інтелектуальної активності за методикою П.Тюріна «Шахова дошка». 3.2. Методики діагностики творчо-продуктивного компоненту обдарованості. - Тест ідей. - Опитувальник креативності Джонса. - Дослідження творчої уяви. - Діагностика особистісних творчих здібностей (Є.Є. Тунік). 3.3. Методики діагностики мотиваційно-особистісного компоненту обдарованості. - Анкета дослідження інтересів «Що мені подобається» (Л. О. Йовайша). - Методика вивчення ставлення до навчальних предметів. -


“Методика інтелектуальної діагностики обдарованості дітей віком 3-6 років” містить тести для виявлення музичних здібностей, творчих здібностей, встановлення рівня уваги, розвиненість уяви, дослідження пам'яті та інші. Ранній та дошкільний вік вважається сенситивним для розвитку обдарованості загального характеру, оскільки стрімкість психофізичного, інтелектуального, особистісного, емоційно-вольового розвитку зумовлена процесами вікового визрівання нервових структур та бурхливо діючими на цьому етапі рушійними силами вікового розвитку.


Методика складається з одинадцяти інтелектуальних завдань різного змісту. Стадненко Н.М., Іляшенко Т.Д., Обухівська А.Г. - Методика діагностики готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку. – Кам’янець – Подільський, 2006. (Затверджено Науково-методичною радою з питань освіти МОН України).  Комплекс діагностичних методик для виявлення психологічноі готовності дитини до школи. Гільбух Ю.З. Темперамент і пізнавальні здібності школяра: Діагностика,педагогіка. К., 1992. Визначення психологічних особливостей дитини та готовності до навчання. з 6-7 років. 1.4. Експрес-діагностика готовності дитини до навчання в школі. Коробко С. Л., Коробко О. І. Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник.


Перераховані види обдарованості виявляються по-різному і зустрічають специфічні бар'єри на шляху свого розвитку залежно від індивідуальних особливостей і своєрідності оточення дитини. (4; с. 84). Практична обдарованість.  Розділ 2. Методи діагностики розумової обдарованості 2.1 Тестові методи Виявлення дітей, що володіють неабиякими здібностями, є складною і багатоаспектною проблемою. Широкого поширення набули різні тести, направлені на виявлення обдарованості. Але проблема в тому, що в інтерпретації результатів тестування істотну роль відіграє теоретична основа того або іншого тесту, співвідношення методичних позицій дослідника з базовою моделлю тесту.


Існують чисельні стандартизовані методи оцінки рівня та особливостей розвитку: шкали соціальної компетенції, шкали соціальної зрілості, тести на лідерство, соціометрія тощо; - інтелектуальна та академічна обдарованість.  Стандартизовані тести на перцептивно-руховий розвиток дозволяють оцінювати різноманітні периметри моторного розвитку: темп, ритм, координацію рухів, швидкість реакції. Названі вище види обдарованості проявляються по-різному й зустрічають специфічні бар’єри на шляху свого розвитку залежно від індивідуальних особливостей та зовнішнього оточення дитини. Взято з ресурсу http://dorobok.edu.vn.ua/.


Широкого поширення набули різні тести, направлені на виявлення обдарованості. Але проблема в тому, що в інтерпретації результатів тестування істотну роль відіграє теоретична основа того або іншого тесту, співвідношення методичних позицій дослідника з базовою моделлю тесту. Ігнорування цієї обставини знижує ефективність тестування і може привести до некоректної інтерпретації.  Проте навіть при дуже кваліфікованому використанні і кращі тести не застраховують від помилок. Крім того, необхідно враховувати, що жоден з існуючих тестів не охоплює всіх видів обдарованості. Одним з таких методів є спостереження.


“Методика інтелектуальної діагностики обдарованості дітей віком 3-6 років” містить тести для виявлення музичних здібностей, творчих здібностей, встановлення рівня уваги, розвиненість уяви, дослідження пам'яті та інші. Ранній та дошкільний вік  “Методика інтелектуальної діагностики обдарованості школярів віком 7-10 років” містить модифікований опитувальник В. Мак-Кензі “Визначення множинного інтелекту”, методики “Композиція”, “Піктограми”, “Закінчи речення”. “Методика інтелектуальної діагностики обдарованості дітей віком 11-14 років” містить методику Д. В. Ольшанського “Рівень самооцінки”, А. Маслоу “Піраміда потреб”, вербальний тест творчого мислення “Незвичайне використання” Є. І. Щебланової.


Практична діагностика являє собою надзвичайно відповідальний вид діяльності. Висновок: діагностика, оцінка ним психічного розвитку дитини можуть незворотно вплинути на умови сприйняття і навчання, на ставлення до неї оточуючих, змінити самооцінку, його ставлення до оточуючих. Тести - це лише одне з джерел відомостей, необхідних для прийняття рішень людьми.  Зазвичай діагностика обдарованості проводиться з метою створення особливих умов навчання для дітей з неабиякими здібностями в рамках спеціально розроблених для цього навчальних і розвиваючих програм, які реалізуються у відповідних групах, навчальних класах і школах для обдарованих.


Тести як метод діагнозу і прогнозу обдарованості. До числа поширених варіантів організаційно-педагогічного рішення можна з повним правом віднести разові обстеження на рівень обдарованості. Їх зміст базується на універсальній, вираженій в балах ''єдиної оцінки'' обдарованості. Як правило, це оцінка інтелекту або креативності, іноді – поєднання того і іншого. За часів А. Біне і протягом тривалого часу високий інтелект, який визначається за допомогою стандартизованих тестів, виконував роль універсального показника обдарованості. Від того, на скільки успішно вирішить індивід пр


4. Неформалізовані методи діагностики обдарованості. 5. Фактори, які впливають на якість психодіагностичних обстежень. 1. Особливості психодіагностики обдарованості.  Другий – діагностичний: проводиться індивідуальна оцінка творчих можливостей і особливостей нервово-психологічного статусу особистості. Відповідно до результатів першого етапу досліджуваний обстежується набором психологічних тестів у зхалежності від переваги тих чи інших потенційних можливостей. ^ Третій етап: основне завдання відводиться педагогу – сформулювати й поглибити здібності обдарованої особистості. Це можна реалізувати за допомогою авторських програм, індивідуальних занять, консультацій і т. ін.


Методики диагностики одаренности дошкольников. Скачать материал. библиотека материалов. Добавить в избранное. Рейтинг материала: 5,0 (голосов: 1). Выберите книгу со скидкой: ОГЭ.


Діагностика обдарованості таких дітей проводиться методиками визначення зорово-моторної координації («Тест творчих здібностей у дії та русі» Торренса). На основі вивчення, аналізу та узагальнення досвіду роботи шкіл м. Хмельницького (№ 1, навчально-виховних комплексів №№ 7, 15, колегіуму, ліцеїв №№ 17, 25, 29) визначено, що діагностика обдарованості учнів здійснюється за такою схемою: 1.Діагностика пізнавальних процесів. 2.Діагностика рівня інтелекту, творчості.  Для дослідження різних аспектів структури обдарованої особистості можна скористатися біографічним методом, який є специфічним засобом дослідження життєвого шляху особистості.


Діагностика обдарованості. Діагностика обдарованості. Проблеми в роботі з обдарованими дітьми: • Відсутність методик визначення прихованої обдарованості. • Питання матеріального заохочення обдарованих дітей у межах закладу, району. • Відсутність матеріальної бази для проведення науково-дослідницької роботи з природничих дисциплін (фізики, хімії, біології, географії).  Правила мають бути спря мовані на досягнення справедливих рішень у різних ситуаціях, які. виникають у середовищі учнів. Кожен із членів співдружності самостійно розробляє такий кодекс, а після спільного обговорення визначаються найважливіші правила.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

как русифицировать cimco edit 8

check you архив фото

3750 приказ мо рф